zondag 1 mei 2011

de lente

Heerlijke tijd van het jaar, vooral met een tuin die steeds weer een ander zicht heeft en na een winter vol met grauwe winterdagen, sneeuw en ijzel mogen we nu van een vroege lente genieten. Wouter zijn zakdoekjesboom of vaantjesboom (Davidia involucrata voor de kenners) staat prachtig in bloei, jammer dat dit niet lang duurt,








 en ook de bloesems van de appelboom zorgen dat ook al wordt het donker de tuin in bloei staat. Ik geniet van een glaasje wijn op het terras en weet dat ik van heel veel geluk mag spreken met een tuin als die van ons. Wouter zijn heiligdom zeg ik soms want het is uiteindelijk allemaal zijn werk. Hij heeft ervoor gezorgd dat de tuin zo mooi is en geniet nog dagelijks (al is het soms met tegenzin) van het werken in de tuin. Het vervelende is natuurlijk dat hij een vrouw heeft met zwarte vingers. Ik kan er echt niets van en het is niet dat ik het niet zou willen maar ik heb er echt geen voeling voor, als hij dan eens een paar dagen voor het werk weg moet en hij zegt me: "kijk of de planten water nodig hebben" dan sta ik de dag erop weer te twijfelen en doe altijd het verkeerde, ik probeer wel maar het lukt met niet. Blijkbaar is zoiets aangeboren en heeft de één het wel en de ander het niet. Ik denk ook niet dat het ligt aan de opvoeding want wouter die komt uit de stad en ik uit een dorp. We hadden weliswaar geen tuin en hij had wel een klein stadstuintjes maar zijn ouders hebben het ook niet, de groene vingers bedoel ik dan, en zijn grootouders hadden het ook niet. heel raar... mijn moeder die kan bloemen houden in huis die bij mij stuk gaan, vroeger was het ook wel zo, ofwel krijgen ze te veel water ofwel te weinig. bij mij ook... maar als je ouder bent dan gaat alles misschien wat trager waardoor het teveel dan net goed wordt. 


Ik ben ook weer op zoek naar de perfecte lounge voor buiten. oké, ik heb gezien wat ik wil maar het kost te veel dus moet ik naar alternatieven kijken maar zoals altijd als ik iets echt graag zie dan vind je geen goedkopere versie van en ik neem geen genoegen met minder! zeker niet! vandaag sloeg ik de zondagskrant open en daar stonden ze weer en ja ik weet waar ze ze verkopen en ik weet hoeveel ze kosten maar hoe ik ook naar andere merken kijk, hoe ik ook probeer om via internet de verschillende modellen te bekijken, ik vind gelijkaardige nergens. het is zoals mijn man zegt : " als jij iets vind dan heeft niemand het nog en dus is het duur, je moet wat geduld hebben en binnen dit en 2 jaar staan ze goedkoper en vind je zo overal" maar eigenlijk wil ik ze liefst nu al. Ik wil lekker kunnen relaxen buiten onder de boom want in de zon is het snel te warm voor mij en ik wil genieten van mijn tuin, het zicht erop (ook al denkt wouter dat ik dit niet apprecieer maar ik doe het echt wel, ik heb misschien niet de neiging om het telkens terug te zeggen en af en toe zaag ik wel even omdat er te veel hangpotten hangen, ik ben Heidi in tirol niet hé.
zo ik hoop dat ik binnenkort iets tegen kom die ook helemaal mijn zin is.. 











ik laat het jullie allemaal weten.

1 opmerking:

  1. Hahahahaha
    wat die onderstaande foto betreft daar past idd een Heidy tussen ;-)
    Manlief heeft ook geen groene vingers al denkt hij zelf van wél. Ik wroet wat ik kan en wat ik niet kan daar geef ik aanwijzingen om te worden uitgevoerd / opgevolgd hihi
    Prachtige tuin en wat een aparte boom die met zakdoekjes.
    Nooit gezien !!!
    Wat die lounge betreft: dat heb ik ook. Maar wat zijn die tuinmeubels ontzettend duur hè. Ik heb ook nog wel iets op mijn lijstje staan hahaha
    Eerst mijn muurtje verven en de vijgenboom planten.
    Wordt vervolgd.
    Lieve groetjes x, Anita

    BeantwoordenVerwijderen