zaterdag 5 februari 2011

Arenal

Op weg van Monteverde naar Arenal dus... een helse tocht, eerst had ik nog in het hotel gevraagd of we ergens konden tanken want Wouter had schrik omdat de meter opeens op kwart vol stond, in Monteverde bleek geen tankstation te zijn maar op de weg naar Arenal kon je in een dorp verder wel tanken volgens de dame. een dorp verder, 12 km en anderhalf uur rijden dus.. gelukkig rij je niet snel en de meter bleef ook de ganse tijd op kwart vol staan - ik vermoed dus dat het metertje op een rare manier werkte - maar we waren toch tevreden dat we uit de bergen waren - en dus ook de hobbelige wegen - en terug op effen wegen konden rijden, ons lijf was weer eens helemaal door elkaar geschud en hoe leuk het in het begin ook lijkt om een jeep echt nodig te hebben na een half uurtje je hoofd af en toe tegen het raam te hebben gebonkt en je handen krampachtig aan de nodige materialen die in de wagen hiervoor aanwezig zijn te hebben gehangen was ik blij om terug op mijn gemak te genieten van de omgeving die steeds veranderde. het meer van Arenal was prachtig we reden er helemaal langs om opeens in een streek van grotere hotels te komen. ons hotel Volcano lodge was prachtig.

Een grote tuin, en net zoals in Rinçon de la Vieja weer huisjes aan elkaar. de jongen die ons tot aan onze kamer bracht was zo vriendelijk om de tuin achteraan te tonen en met een brede glimlach op zijn gezicht zei hij, je hebt geluk want normaal gezien kan je hier de vulkaan prachtig zien, hopelijk is het morgen beter weer. Het enige wat wij zagen was mist, en wolken, zelfs de berg waar de vulkaan zich moest bevinden zagen we niet of nauwelijks. Dus het werd tijd om te beslissen wat we gingen doen. er waren hotsprings in het hotel maar Julie had van vrienden in EF gehoord dat ze naar Baldi hot springs waren geweest en dat het heel goed was. Op onze lijst zagen we dat die uiteindelijk het minst duur waren en we bestelden voor de dag erop een arrangement met eten s'avonds . Die dag bleven we rustig in het hotel, beetje zwemmen, beetje wandelen in de mooie tuin van het hotel, happy hour meenemen en iedereen rustig aan zijn ding doen,

's avonds na een tochtje in het nabije stadje en een heerlijke maaltijd in een leuk restaurant waar de muziek live was en we ook de baas (een amerikaan) aan onze tafel kregen met wat uitleg over zijn eten en costa rica's heerlijke biefstukken gingen we heerlijk gaan slapen.

's anderendaags was het weer niet beter geworden en vertrokken we eerst naar het stadje om te kijken of we er geen schoenen vonden voor Karel want die waren door het slechte weer helemaal stuk gegaan, en ook gingen we terug naar de Soda (dat is een plaatselijk restaurantje waar je geen luxe moet verwachten maar waar je de plaatselijke keuken kan eten voor weinig geld ) want de dag ervoor hadden we er ook 's middags gegeten en wouter vond het leuk dat die man bananen legde voor de vogels. 's namiddags gingen we dan naar Baldi waar iedereen toch genoten heeft van het water, de zwembaden, de warmte, de bars in het water en de glijbaan.

daarna konden we aanschuiven aan een buffet wat wel wat minder was dan we verwachten maar het was wel lekker, misschien moesten we toch voor de duurdere hebben gekozen maar we waren al tevreden met ons dagje relaxen. na nog een nachtje slapen zetten we onze toch verder naar de Tenorio vulkaan, eens kijken of we daar meer geluk hadden met het weer !

1. GENIETEN
    Vraag die bij me opkomt is of jij al die afstanden hebt gelopen?!
    Het lijkt me een prachtige maar heel vermoeiende reis.
    Euh speciaal voor jou ;-)

2. Meestal vielen de nationale parken heel goed mee om te stappen, de wandeling met de gidsen was meestal niet zo ver. Indien het ver was en te lastig wegens klimwerk dan moest ik opgeven maar gelukkig waren de gidsen heel erg goed in informatie te geven over de toestand van het pad de duur en dus op bepaalde punten ging ik terug met de jongste en de anderen gingen dan gewoon door. Ook de warmte is nog goed meegevallen, ik bleef natuurlijk wel altijd in de schaduw en af en toe een koude douche maar de droge warmte blijkt mijn been wel aan te kunnen..